Centrul Județean de Asistență Psihopedagogică este o structură în cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională ce oferă servicii de asistență psihopedagogică/psihologică, în baza prevederilor art. 99 alin (6) lit. a) din Legea educației naționale nr.1/2011, care este finanțată, coordonată, monitorizată și evaluată de către CJRAE.
Cabinetele de asistență psihopedagogică funcționează în unitățile de învățământ la care sunt înmatriculați cel puțin 800 de elevi. Unitățile de învățământ cu mai puțin de 800 de elevi beneficiază de serviciile de asistență psihopedagogică ale unui cabinet de asistență psihopedagogică.
Liceul nostru, datorită faptului că nu are înmatriculați cel puțin 800 de elevi, beneficiază de serviciile de asistență psihopedagogică ale cabinetului Liceului Teoretic „Petru Maior” Gherla.
Ce îți poate oferi profesorul consilier la Cabinetul de asistență psihopedagogică?
- Comunicare: consilierul te ascultă și te ajută să-ți înțelegi problemele
- Cooperare: consilierul te ajută să găsești soluții la problemele cu care te confrunți
- Acceptare și înțelegere: consilierul nu te critică, nu te judecă
- Confidențialitate: consilierul nu dezvăluie problemele tale altor persoane
Miercuri, între orele 8 – 12 | Vineri: 8-10
Consilier școlar PUȘKAȘ MIRELA
Profesorul consilier din cabinet te poate ajuta:
… dacă ești elev
- Să te cunoști mai bine
- Să ai încredere în tine
- Să te înțelegi mai bine cu părinții, profesorii, prietenii
- Să rezolvi și să depășești un conflict
- Să-ți însușești tehnici de învățare eficiente
- Să identifici cauzele inadaptării
- Să îți alegi profesia care ți se potrivește
… dacă ești profesor
- Să-ți cunoști mai bine elevii
- Să le înțelegi problemele
- Să-i ajuți să se dezvolte
- Să identifici factorii de risc între cerințele școlare și posibilitățile elevilor
- Să optimizezi relația școală-elev
- Să asiguri echilibrul
… dacă ești părinte
- Să sprijini școala în educația copilului
- Să-ți cunoști mai bine copiii
- Să le înțelegi nevoile și comportamentul
- Să ameliorezi relația cu proprii copii